luni, 19 mai 2008

Noaptea muzeelor

Ca si anul trecut, am fost la noaptea muzeelor. Frumoasa initiativa, pacat de vizitatori. Nu am inteles ce era cu cozile alea interminabile de la Antipa, Muzeul de Geologie sau de la Cotroceni... Mii de oameni asteptand ore in sir sa intre in muzeu. SI asta doar ca e gratis? Am inteles ca erau si niste manifestari pe acolo... piese de teatru, proiectii de filme... dar nimic nu justifica sa stai la coada dupa 1000 de oameni. Noi am fost la Taranul Roman, ca auzisem ca o sa fie ceva cu specialitati culinare din toata lumea...sau cel putin Europa.... mi s-a parut un pic bataie de joc. Daca tot dai atatia bani pe o portie.... macar sa fie mai mult de 2 linguri de mancare. 75 grame???? Am fost, am vazut, m-am lamurit. Apoi am ajuns la Muzeul Militar. Acolo am fost si anul trecut, numai ca de data asta aveam camera la noi. Foarte multa lume, chiar surprinzator de civilizata. Nu mi s-a parut normal ca pustanii sa se suie pe tancuri... dar sa zicem ca au vazut si zile mai grele tancurile alea. Frumoasa expozitia de avioane. Cam mica, cam inghesuita, dar foarte interesanta. Pacat ca nu era curtea suficient de luminata. Erau zone in care chiar nu vedeai nimic, dar si asa a fost ok. Nu am inteles insa gramada asta nebuna de oameni. Parca vroiau sa vada tot deodata, doar pt ca era gratis. Tare sunt curioasa daca mai stiu acum ce au vazut.

Insa ieri am vazut ce nu am crezut ca o sa vad vreodata. Autocare intregi aducand oameni din comunele de langa Bucuresti. Sute de oameni care se indreptau spre coada deja enorma din fata Muzeului Satului. Parca erau adusi de vreun candidat la primarie.... si se inghesuiau bietii amarati doar ca era gratis.... babe cu baticul de sarbatoare si papuci de plastic fericite ca le-a adus "catindatul" la muzeu...

Niciun comentariu: